lördag, december 8

Vår lördag






Idag har det varit full rulle hela dagen. På morgonen for jag med barnen på jomppa medan Micke sov ut efter gårdagens julfest. 20 över 11 kom vi hem och jag var störd över att Micke inte ännu var uppe för jag ville på länk genast. Skötte matningen (Micke steg nog upp men var lite töt) och for sen på kort länk (4 km), hade inte nån energi för längre. Hem och äta och sen baka lussekatter med Arthur. Micke for på jobb till 3 och då gick jag ut med barnen. Vi gick till skrinskoplan. Arthurs skrinnande utvecklas. Idag stod han själv och kunde sakta tassa framåt. Men när han har så svårt med allt nytt och vill inte ens försöka. Och om jag håller i honom så försöker han inte ens hålla balansen utan är bara en hal ål. Men mycket uppmuntrande och hurrarup och han var stolt som en sol när han kunde tassa framåt. Stolt var jag med. Sander låg på isen och slicka i sig snö. Det gjorde Arthur också mellan varven när han tappa motivationen.

Sen åka vi pulka, lekta på gårde i snön och kom in och laga mat. Tappa halvt nerverna eftersom mina två kökshjälpredor ska röra allt, ta på allt och vara på den plats jag är hela tiden, eller en farlig plats, och deras pallar flyttar hela tiden plats. Sen kom som tur buu-klubben och jag kunde börja städa. Så städa vi lite mera, barnen lekte och stred och busa och sen blev det dusch dags och nattsagor och så sov båda 21.00.

Och sånthär väder beställer jag för resten av vintern. Snö och mellan -1 och -10.

Inga kommentarer: