måndag, december 10

Familjeporträtt och bra dag



Arthur är i en fas då han gillar att rita. Har varit långa paus nu. Idag rita han massor när Sander sov och jag läste på tent. Här är en julgubbe som sitter på en potta.

Och dethär är det första familjeporträttet. Vi sitter alla i en bil. Uppe i vänsta hörnet har han skrivit vem som är vem.
Och så en bild på mina kalsongkillar. På huvudet tycker Arhtur att de ska vara.
Jag älskar bra dagar! Idag var en bra dag. Igår var bara skit. Men bra dagar är såna då jag hinner göra något eget. Idag for Micke med barnen på förmiddagen till klubben och jag hann läsa 1 timme på tent och göra en 50 minuters länk. Sen hann jag ännu äta och duscha före han for iväg halv 1. Sen är bra dagar också såna då jag inte har en massa att städa/byka/reda upp/handla utan kan fokusera på barnen/tent. Jag städa, handla, byka igår efter att Micke kommit hem. Det att jag inte heller behöver laga mat gör dagen till bra. Får ofta på nerverna när mina två hjälpredor är med, speciellt om jag inte hunnit städa undan föst. Idag hade vi mat klar, köttfärssoppa med pasta och spenatplättar. Sen hjälper det också när vi inte är inne så mycket. Idag var vi ute i 2 timmar från 4-6 på eftermiddagen. Hade ingen plan så trodde det sku bli en kort tur, Arthur ville inte åka pulka eller skrinna (han ville skida och vi har inga skidor än) och jag orka inte börja tjata eller uppmuntra till tusen. Men vi såg plogbilar och sandbilar och barnen gick med spadarna. Så grävde de lite gropar och så lekte vi lite i parken och så var vi en stund på gården och fyllde lastbilar med snö. Och sen var klockan 6 och dags för buu-klubben. Och resten av kvällen löpte bara fint. Och så belöna jag mig själv med ett glas vinglögg och nu i säng för imorgon skall jag till skolan.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så duktig Arthur är på att rita gubbar! Här är det bara streck hit och dit än, inget som går att identifiera. Men Oliver är också ganska ointresserad av att rita.

Michaela sa...

Arthur är ju bara hemma och här i området bor lite 3 åringar (hans park kompisar är ett år äldre) så jag har ingen aning om vad en 3 åring borde kunna eller förväntas kunna göra. Ganska skönt egentligen men ibland funderar jag ändå om han får och kan göra sånt som andra barn i hans ålder som går på dagis. Men så då kanske jag inte behöver oroa mig över ritande... Jag är så dålig på pyssel och ritar själv i samma stil som Arthur, men försöker låta dem pyssla alltid när de vill, men är nog sällan brevid och hjälper.

Men om ritande ännu. Det börja för typ 2 veckor sen. Han satt själv med en penna och så såg jag att han hade rita en bil och i bilen satt en gubbe och höll i en ratt. Blev jätte överraskad och stolt och berätta hur fint det var och efter det börja han rita en massa.