måndag, juni 14

Gäsp

Nångång mitt i djup sömn vakna jag upp av en megapigg Arthur som joddla och hoppa på mitt huvud, klättra på sängkanten och for högt och lågt. Hade samtidigt nån skum dröm pågång som troligtvis innehöll barn. Hur Arthur kommit till vår säng är igen högst oklart, men troligtvis har jag i drömmen gått efter honom men han har sen vaknat och jag somnat. Han var alltså pigg. Som aldrig förr. Jag var sovande. Försökte gå med honom men det blev inte till nåt. Testa med mjölk och såg att klockan var 00.39 . Efter en påfyllning med mjölk, totalt 150 ml, så har vi båda somnat (Micke sov ju då breved och märkte inget). Vakna upp kvart före 6 med en tuttflaska mellan mig och ungen och den öppnade mjölkburken som jag borde ha för till kylskåpet 5 h tidigare. Då var han trött, trött, men olycklig. Gick efter mera mjölk (har ju bara för 1 gång vid sängen) och vi sov vidare till 8.

Så våra nätter är sådär, men fast nu min rubrik är gäsp så är jag inte så trött för det. När han vaknar på natten försöker jag alltid få honom att somna om antingen i famnen/tutt och pajning i hans säng, om han somnar om så får han sova i egen säng tills nästa gång han vaknar, då tar jag honom till oss, men om det är svårt så tar jag honom genast till oss. Mellan oss sover han bra. Ibland vaknar han och vill ha mjölk där. Men generellt sätt sover han bra. Vaknar alltså varje natt åtminstone 2 gånger med honom men det är faktiskt inte så farligt om han då inte blir pigg, pigg. Så idealt är det inte att ha honom mellan oss, men på det sättet får vi alla sova någorlunda.

Om han är vaken, vaken på natten så ger jag genast mjölk, och då bara 1 gång, oftast mellan 2-6. Inatt var det nåt konstigt för han drack hela gårdagen massa mera mjölk än vanligt. Kanske det är dedär tänderna som nu varit påväg upp i ren 3 veckor, men ännu inget hål, bara förändring i tandköttet.

Med dethär ville jag då säga att man behöver inte göra det så svårt för sig själv.

Inga kommentarer: