lördag, juni 12

Härligt väder

Arthur är landepojke igen. Eftersom det nästan var vinter när vi kom hit hade han strumpbyxor, byxor, sockor, långärmad body, långärmad tröja, ylletröja och mössa på här inne.

Min rubrik är sarkstisk, ytterst sarkastiskt. Sitter i en stuga ute i Lojo skogen och det blåser, blåser och regnar. Jag och Arthur var utan ström i över 4 timmar och ingen av oss fick varm mat, trots mina försök att värma plommonpure i brasan så att gröten inte sku vara helt iskall. Som tur hade vi fått igång brasan, annars sku vi ha frysit ihjäl, för det enda batteriet som fanns här var ju dött när det inte fanns ström. Och vi kom hit på dagen och det var ren kallt och äckligt då. Och fast jag nu låter jättebitter har jag inte egentligen varit det. Har suttit med Arthur på golvet och läst 4 dagars hbl, han har lekt och haft det kul. Han försökte smaka på en minimänniskas handfull av dam och smuts som han hitta under soffan, sen drog ner mina byxor när jag sku sätta ved i brasan och börja göra pruttljud på min rumpa, sen har han försökt äta vedklabbar och annars bara varit underhållande. Och nu njuter jag av lugnet. Micke slutar först 10.

2 kommentarer:

Kakkakaffe-Eva sa...

Låter ju rätt...gemytligt...trots att jag nog iaf sku föredra värme. Och bloggen har du fixat till också! RIktigt lande=)

Michaela sa...

Väldigt gemytligt =) Bloggen blev mera lande och sommar eftersom blogspot så fint gav mig alternativet att välja något nytt. Är annars så dålig på allt sånt.