måndag, juni 7

Vatten i kran

Dagens höjdpunkter:

-Min storebror var här och bytte vattenslang så nu får vi kallt rinnande sjövatten upp till övre stugan. Man kan tvätta händer, smutsiga ungar, kärl och allt möjligt. Så härligt!
-Rabarberpaj och kräm. Mums. Rabarber är bäst.
-Arthur sov 2,5 h på dagen och sen åt han en hel banan genom att bita från banan och jag mosa inget. Båda grejerna är toppen.


Imorgon far vi till stan för några dar och nu ska jag läsa elämäni poikana av Jari Sinkkonen. En bok jag rekommenderar. Helt jätte, jätteintressanta och skrämmande. Hur ska jag kunna se till att Arthur inte blir utstött och mobbad och kallad bög där i 13 års åldern? Och ännu till så att han sku förbli sig själv. Kanske inte så lätt att vara pojke. Och kanske det nog sen ändå finns skillnader mellan könen och allt inte bara kommer utifrån.

2 kommentarer:

Sara sa...

nu har jag också beställt boken! :)

Michaela sa...

Bra, bra! Hoppas du nu inte blir besviken