måndag, juni 14

Projekt somna i sängen

Arthur har blivit helt omöjlig på att somna, speciellt för natten. Vi har nu i sådär 2 månader gått och skumpat honom till sömns men han har nu börjat slänga sig åt alla håll, sparka, skrapa, riva i håret och det är inte så trevlig för nåndera att natta honom. Speciellt eftersom det bara är jag som får göra det, med Micke är ljudnivån mycket högre och ilsknare.

Så idag när det igen bara var strul så satt jag honom i egen säng och bestämde att jag ger mig inte. Nu somnar han där! Och han var lugn och jag tålamodig. Höll handen på hans axel så att han inte slapp upp (annars stiger han upp genast) och så paja jag honom över ögonen. Han var helt lugn, vände sig ibland. Jag paja och höll honom nere och sjöng lite ibland. Sen gav jag lite mjölkflaska, för det somnar han oftast till i vår säng. Somna nästan av det och hade ögona fast men sen blev det lite gnäll och gnyl, gav flaska igen och efter det somna han. 40 minuter tog det. Och nu ska jag bara vara stark och göra dethär till vår nya grej. Och mig stör det inte över huvudtaget om han sku somna med flaska, bättre än det vi har nu. Hoppas detta funkar.

Inga kommentarer: