fredag, juni 11

Maya och Whitney

Gårdagen var underhållande på alla sätt.

På förmiddagen var jag och Arthur till en lekpark i Hertonäs. Ett ställe var jag bra kunde se mig bo i nån av radhusen som var ca 200 meter från stranden, Arthur sku också gilla det, helt toppen lekpark där brevid. Nåja, man kan ju alltid drömma.

På kvällen var det dags för Whitney Houston koncert med mamma. Och det var först underhållande, men mera om det senare. Före koncerten var vi till restaurang Maya och äta, tycker att det är en jättekiva prisvärd restaurang. Eftersom mamma fick bjuda blev det trerätters med vin och ännutill en god mayaroska som fördrink. Gillar restaurangmat, då behöver jag ju inte tillreda och sen är det ju godare än min mat.

Den omtalande Whitney Houston koncerten var nog en flopp, en underhållande sån. Förstår inte hur nån har låtit henne fara på turne, eller hur nån tagit emot henne, men... Kvinnan har ingen kondition. Hon måste ta andan hela tiden och det mest ansträngande hon gjorde var att gå över scenen. Hon slapp turligen nog till alla höga noter och det lät helt fint, men hon sjöng, sjöng nästan inget. Oftast var det kören som sjöng och hon tjöt på, sådär några ord, eller sen när hon sjöng så klippte hon av det efter 3-4 ord så att det inte var sammanhängande. Hon hade 4 superbra danspojkar som höll upp energin, men själv böjde hon inte ens aldrig på benen. Och hennes dans som hon gjorde kanske 3 gånger gick ut på att vifta lite på benen och kasta huvet bak. Såg lite ut som en kossa som håller på att föda barn, gick med rumpan upp på stela ben. Kläderna var inte heller passande för hennes figur, hon såg helt gravid ut, sen ännutill smekte hon sin mage, drog upp strumpbyxor på scen, sjöng med svetttrasan och jaaa, tog pauser hela tiden för hon måste ta luft. Men skratta gjorde jag. Och var mycket nolo för hennes skull. Hennes tid är förbi, och för att inte vara det måste hon nog träna rätt mycket. Till och med jag har bättre kondition.

Bild

Inga kommentarer: