söndag, juni 27

Stugmidsommar

Eftersom Micke jobbat hela midsommaren så blev det en skön stugmidsommar för mig och Arthur. Första på helt otroligt många år, vet att jag inte firat midsommar på iaf 5 år på en stuga. Min mamma och Jigi har varit här hela tiden så vi har inte haft så tråkigt fast Micke jobbat från 2 fram till natten varje dag. Idag börja han 5 och jobbar tills imorgon bitti.

Så mycket speciellt har vi inte gjort. Ätit gott med massa fiskar och nypotatis, sett efter Arthur och Jigi, fixat med kvistar och sånt (jag och Micke ser inte ens sånt, så när mamma är här får vi uppgifter), badat bastu, druckit lite skumpa, bakat en citronkaka (det enda jag hade ingredienser till) och sånt.

Arthur har lärt sig klättra ner så att han backar med baken före, så det har han tränat massor på. Han har också plajskat med vatten och bara annars upptäckt omvärlden. Här när han kröp på stenterassen så fick han ha mjuka hjälmen på igen ifall han sku slinta, för sten är hårt. Gåvagnen har han också gått ner för backen med.

En sjåpagås och gnällpelle är vad han varit. Han sätter ögonen fast och bara flaksar om han vill nåt, eller sen börjar han hosta sådär fejkhosta, eller så fejkgråter han, eller bara står vid benen och gnäller men när han kommer i famnen så ska han bara bort. Här äter han honungsmelon, och sjåpar.

Idag var det fint väder och min kropp fick se lite sol. Arthur har också fått lite färg på näsan, fast han nu mest varit i skuggan och haft hatt på, men som tur är det inte bränd.

Inga kommentarer: