söndag, maj 22

"Sovit jättedåligt"

Igår kväll, och kvällen före det, natta jag Arthur samtidigt som Sander sög bröst. Varje gång Arthur nästan somna blev Sander förbannad på det bröste och vi måste byta. Till slut satt jag i sängen och hängde med håret vid Arthur så att han med ena handen höll i det och med andra i lastbilen och somna. Sander fortsatte med bröstet och typ halv 11 somna vi båda igår. Sen har Sander skitit, vaknat och ätit 12, 2.15, 4.15 och 5.45. Och inatt hade han så ont i magen efter amningen att han bara pusta och tjöt efteråt varje gång. Kanske det var för att jag drack massa vichy och jaffa igår kväll. 6 vakna Arthur (som vanligtvis vaknar 7) av att Sander grät och inte kunde somna om efter matning. Igår vakna han också 6 för att han föll i golvet medan jag amma Sander. Och när Arthur vaknat så börjar dagen.

Micke har fått sova två nätter helt i fred, hur länge som helst, inga gråt, inga amningar, inga nattningar, inget! Det första sak saken han säger när vi idag kom hem var att han sovit jättedåligt inatt (hade vaknat några gånger och inte kunnat somna om). Så om han sovit jättedåligt, vad har jag då gjort? Ja, iaf så är det nåt jag inte rekommenderar att man säger åt mig efter tidiga mornar, roliga nätter och tuffa nattningar.

Inga kommentarer: