onsdag, oktober 19

Att natta två

I början hata jag att vara ensam på kvällarna med barnen. Det fanns inget vettigt system att lägga dem och sova på och Sander sku ammas och Arthur härja och det var extremt jobbigt.

Men nu funkar det rätt bra och jag har inget emot kvällarna längre (fast förstås föredrar jag då Micke har morgontur). Är sådär varannan kväll ensam med barnen och vi har ett fungerande system nu. Efter buu-klubben, kvällsmål och lek och pyjamaspåsättning så nattar jag Sander 8-tiden. Han får mjölk och somnar ofta i famnen, ibland i sängen. Ibland lite in och utspringande. För att få göra det i fred (för om Arthur är med så somnar Sander aldrig) så tittar Arthur på barbapapa från youtube. När Sander somnat så läser vi böcker med Arthur, diskuterar dagen, smörjar in honom, tvättar tänder och förbereder för morgondagen. Jag laddar alltid kaffekokaren, sätter disken i maskinen och torkar bordet. Sen går jag och Arthur tillsammans och sova 9-tiden. På sista tiden ska han sova i vår säng och kramas till sömns, så så gör vi. Och så är dagen slut. Skönt att ha lite tumistid med Arthur också. På moron är vi sen på tumis med Sander när han ofta vaknar 1 timme tidigare än Arthur.

Igår var jag dötrött och tänkte att vi alla sku kunna somna samtidigt. Det var en totalmegaflopp. Sander bara skratt åt Arthur och Arthur blev arg när jag sku göra nåt med Sander. Så från och med nu håller vi oss tilll det gamla välfungerande. Alltså youtube.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Ja vist är you tube behendig, Yle areena funkar bra för oss också :)

Michaela sa...

Jag har aldirg kommit ihåg det. BOrde testa.