måndag, oktober 3

Natten

Inatt har jag stånkat, stönat, svurit, morrat, rytit, exploderat och rytit lite till. Jag var allt annat än lugn, men en människas tålamod är begränsat där 5 på moron.

Sander åt halv 1 och 1 (!). Arthur vakna 1 efter att Sander somnat och kom och sova med mig. Micke sov på jobbet när han har morgontur idag.

Halv 5 börja Sander gråta och var hungrig. Och han hade inget tålamod alls. Skrek som en stucken gris när jag försökte få kylskåpskalla maten ens lite uppvärmd. Å så ropar Arthur mamma, mamma, mamma. Å där börjar det. I en timme höll vi på. Varje gång Sander börja lugna sig så skrek Arthur "vatti" eller "boka" (börja nu läsa böcker klockan 5 i mörkre!) å så sku han igen kisi. Sen sku han tibax i egen säng å sen bort igen. Å när Arthur höll på att somna (genom att krama mig i sängen) så då fortsatte Sander med nåt otroligt vrål och jag måste stiga upp och vagga och då gjorde ju Arthur det med.

Ja det var inte roligt. Som tur sov Sander till halv 8 och har nu ätit 1 dl havregryn gjord på ersättning och är nöjd och glad.

Och om Micke sku ha varit hemma inatt sku det inte varit nåt problem. Jag sku ha blivit med Arthur och han sku ha gått ut med Sander. Så jag föredrar definitivt att mata Sander några gånger (ibland 4) än att ens ha honom och skrika en sekund så att hela huset är vaket.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Meillä Erik herää melko helposti vauvan ääniin ja annan myös mielummin vähän maitoa Otolle, kun juoksen kahden huoneen välillä lohduttamassa kahta pientä keskellä yötä.

Michaela sa...

Arthur vaknar sällan om han ligger i egen säng, men om han sover med mig så vaknar han av att jag är borta. Otroligt bra har det nog gått att sova i samma rum!
Baka förresten zuchinisemlorna från din blogg. De blev jättegoda!