onsdag, oktober 26

Hemsk start

Och om nån vill veta hur min första morgon i eget hem gick så kan jag meddela att den gick skit.

Vakna med huvudvärk och snabbt blev det så hemskt att jag inte kunde göra nåt. Blev riktigt illamående av den och kunde inte göra nåt. Var spyfärdig och hade helt exploderande huvudvärk, kunde inte röra mig eller bära nåt eller överhuvudtaget göra nåt. Dethär var ju väldigt lämpligt då allt ännu var totalt bombnedslag och Arthur sku komma om 1 timme. Men kunde ju inget åt det. Slutligt låg jag i sängen med min livs första migrän till 2 på eftermiddagen. Det enda jag ville göra var att gråta, men det gjorde för ont i huvudet. Alltså fy vad hemskt och det gjorde så ont.

Nå, sen kunde jag lite börja funktionera och var på eftermiddag/kvällen ute med barnen och fick på kvällen köket i ordning. Det blir nog bra dethär. Nu vill jag bara få hit vårt kommande matbord och hitta en trevlig soffa och tv-bord nånstansifrån.

Och sen förstås söka alla saker från stan som Micke glömt.

4 kommentarer:

sus sa...

Inte alls ovanligt att migrän kommer efter stress... så är det i nio fall av tio.

sus sa...

...för mej alltså. :) (Jag var lite snabb med publiceringen där, visst.)

Lycka till i nya hemmet!

Michaela sa...

Oj vad jobbigt. Och nu var det ju ett helt tydligt symptom på stress, men helt otroligt hur hemskt det var och hur oförberedd jag var på det. Vet typ inget om migrän.

Tack.

sus sa...

Tack och lov är jag väldigt lindrigt drabbad, får bara ett anfall kanske vartannat år så det är inget att gnälla om egentligen. Men mina anfall börjar alltid med synrubbningar - sicksackmönster i synfältet. Sen kommer huvudvärken och illamåendet. Välkommen i klubben! (*ler ironiskt*)