tisdag, oktober 25

Flyttprosessen

Det blev lite ändrade planer. Jag, Sander och Micke ska ren i natt övernatta i Lojo. Stället är ett kaos, bomnedslag och lite till, men nu blir det väl bra. Allt löst har vi med Micke fått flyttat dit och ikväll har vi flyttbil och då hjälper våra brorsor och en kompis till och flyttar sängar, soffor, hyllor och sånt. Totalantalet flyttlådor som vi använt är 5, resten har vi använt kassar till. I många omgångar då. Livet sku vara mycket enklare om vi var rika och använde flyttfirma till allt.

Badrummet är kaklat, men helt tomt. Jag måste köpa dusch (hade glömt det) och sen kan den också kanske installeras. Och det borde inte ta så länge att få det gjort.

Så snart ska jag, mamma och barnen fara dit och sen blir jag och Sander och städa/packa upp tills flyttbilen kommer. Och Sander har entrat nån sorts krisfas igen och är inte alls lika självunderhållande som tidigare. Men genom att vara där inatt kan jag packa upp och städa hela natten och så borde det vara ok för när jag söker Arthur imorgon.

Jee. Snart är flytten över (och det är bara helt jättejobbigt med flytter) och sen är vi lojobor.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Varsinkin pienten lasten kanssa!

Katarina sa...

snart är det över, så får ni börja njuta :-)