måndag, oktober 17

Bästa ungarna

Mina barn är så bäst just nu. Kaotiskt är det men ingen av dem har nån megakris pågång nu, som tur. Sander är bara en solstråle* hela tiden och trivs för sig själv på golvet hur länge som helst, sen är hans rytm också rätt bra så man vet hela tiden vad som gäller. Och så är han bara så otroligt söt. Och inatt vakna han bara halv 1, 4 och halv 6 för att äta (under 3 matningar äter han 2 dl, men om han inte får mat så tjuter han).

Arthur är också rolig just nu. Han är mest så glad, och pratar på som en kvarn (med två-ord då). Arthur nami säger han hela tiden, och mamma biibabuss (brandbil) och så ska jag rita nån biibabil. Vi ritar hela tiden. Och jag ritar ambulanser, polisbilar och bussar non-stop. Hela tiden. Men han är aldrig nöjd, så jag ritar lite till =) Och så säger han nä, nä. Men sen är han ändå jätteartik och säger tack, tack och för sitt rosk i roskisen. Och ibland vill han "lälpa", och det är också bara för sött.

* Förutom igår när jag kom på den smarta iden att fara ensam med barnen till Ikea. Ikea gick bra, köttbullsätande gick toppen och handlande gick utmärkt. Det var bara hemresan. Antingen var han övertrött (för han sku ju somna när vi for) eller så gjorde tanden ont, men han skrek som en stucken gris, ett helt hysteriskt skrik halva resan. Jag stanna två gånger för han höll på att storkna i sitt skrik och genast han fick komma i famnen blev allt bra, men i stolen bara tjöt han. Det värsta som jag varit med om med Sander. Han är så lugn annars. Sen somna han i famnen före vi kom till alla trafikljus och sen var allt bra.

Inga kommentarer: