söndag, oktober 30

Vardagsrummet och soffan

Alltså vi har ju ett öppet kök. Så både kök, matsal och vardagsrum är i ett rum. Vardagsrumsdelen har vi målat rosa och det är så fint så. I vardagsrummet är hälften tv-hörna med soffa och andra hälften matplats.


Vår nya soffa. Och jag tycker den är så snygg. Vi var först i sotka och föll för en mjuk skön soffa, sen gick vi till asko och prova alla soffor och jag sa att den ska vara mjuk och bra färg och divan. Och vi jaga Arthur som sku äta popcorn och sen såg jag i misstag denhär bäddsoffan och sa att en sån. Både förgen, stilen och storleken var bra. Men sen var det 3 veckors leveranstid å vi sku gå hem för Sander hade vaknat och Micke måste iväg. Och då sa försäljaren att vi kan få den i butiken. Så det blev ett snabbt beslut igår och i ett dygn medan den ännu var i butiken har jag tvivlat på det, helt i onödan. Soffan är perfekt.

Kistan har jag stulit av mamma och den älskar jag med. Tog också hennes matbord.
På den vänstra väggen tänker jag laga en fotovägg, jag tycker så om dem. Bokhyllorna fick nu bli såhär, att alla är på samma vägg, det blir mest ledigt utrymme så. Nu behövs bara matta och tv-delen är klar. Och ja, sen borde vi få igång tv:n också, nåt om signalen som är för svag.

Inga kommentarer: