onsdag, oktober 5

Sött och konstigt

De sötaste två! Nu börjar det vara riktigt roligt att ha två barn.


Dagens sötaste: Arthur åt mellanmålsnektarin på golvet medan jag städa i köket. Sander låg på golvet. När jag vände mig om och titta på dem så gav Arthur nektarin åt Sander. Sen när Arthur sluta ge och flytta sig så jaga Sander honom med raserfart. Sen fick han nektarinpure och blev nöjd.

Dagens sötaste 2: Arthur dunsa Sander i misstag i huvet med en liten bil och Sander blev lite gnällig. Arthur gick och blåsa på pannan och gav sen en puss.

Dagens sötaste 3: Sander bara skrek och grät och jag fatta inte vad som var fel. Sen vakna Arthur och Sander blev som förbydd. Skratta och charma och sku klättra på Arthur.

Dagens konstiga: Sander och maten. Idag åt vi ris med Arthur till middag och eftersom Sander nu vill äta så gav jag lite ris åt honom. Tänkte ju att han spottar ut det när det är så stort. Men nej. Han åt. Inga problem. Många risbitar på en gång.

Dagens konstiga 2: På kvällen sku Sander ha Arthurs gurka, så jag fixa små bitar av gurkans mjuka del. Detåt han också utan problem. Inga storkningar, inga uppspottningar. Inget. Konstigt.

Dagens konstiga 3: Sander grät i typ 2 sekunder av dagens spruta. Arthur grät alltid i 10 minuter efteråt. Sander är världens solstråle när nån annan tittar på honom och rör honom. Arthur har alltid (sen 3 mån) gallskrikit då nån kommit nära. Nu kan jag börja konstatera att barn är olika.

Dagens konstaterande: 24 timmar klarar jag mig helt bra ensam med barnen och förståndet i behåll, men efter det börjar det gå neråt. Men om 3 veckor flyttar vi, så då borde jag inte så ofta behöva ha 30 timmars pass själv.

2 kommentarer:

Eva sa...

LÅter som om Sander skulle vara en toppenkandidat för baby led weaning (googla!), dvs. fingermat. Eino åt inte värst mycket pureer som baby, vi började direkt med att ge bitar som han fick knapra på helt själv. TYp ångad broccoli, ungsgrönsaker etc.

Michaela sa...

Har nog hört och läst om BLW och jag tycker ju nog att det låter helt ok. Men sen igen så tycker jag om att mata och med BLW så sku han ändå få rätt lite i sig per gång (just nu säkert inget då han ändå inte har så lätt att greppa saker) och han verkar villa ha/behöva mycket mat (han får ju iaf ingen bröstmjölk så kan likabra få mat då). Men sen när han börjar sitta i matstol på samma höjd som vi andra tror jag nog att han ska börja få bitar att gnaga och suga på, men det kommer nog aldrig att bli ända födan.