fredag, oktober 21

Sista natten

Inatt är sista natten jag och barnen kommer att sova här i Havshagen, Helsingfors. Och jag är överlycklig. Jag behöver efter imorgon aldrig mera åka vår skithiss med barnen. Eller gå ut med dem till betong/bilar/vatten. Jag har försökt komma på nåt jag kommer att sakna och det är nog närheten till skolan (buss 68 kör under havshagen platån rakt fram till Arcada på 10 minuter) och eventuellt de ljudisolerande dörrarna till sovrummet och lekrummet.

Men inget annat. Jag som såg fram emot att gå i hagnäs saluhall och handla har varit noll gånger in där. Och vi har bott här i ett år. Såhär tänkte jag då. Rätt lika som nu med andra ord.

Jag och barnen far till mamma i Pojo för några nätter och på onsdag tror jag vi tar med barnen till nya fina Lojo hemmet. Konstigt, jag ska bli lojobo efter 5 år som Helsingforsbo.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Så roligt!!! Trevlig flytt!

sus sa...

Grattis!