måndag, januari 16

Föräldramorkis

Morkis är ett ord som inte funnits i min vokabulär så värst länge, men det är ett passande ord.

Idag har jag föräldramorkis för att vi tittat på alldeles för mycket tv och för att Sander igår fick äta av vår korvsoppa och idag fick några butiksköpta fiskbullar, och barn under ett ska ju inte få nån färdigmat, tillsatsämnen eller salta korvar. Och idag titta vi på hela pippi på de sju haven (helt sjukt bra film), sen titta Arthur också på shaun the sheep i över halv timme. Och ingen är ens sjuk. Hela kvällen har vi bara tittat på en ruta (och bakat semlor).

Arthur vakna först kvart före 9 idag och på dagen "kom ingen tuti" så jag tänkte att han kanske klarar sig utan dagssömn. Nå, 4 när vi kom hem från biblioteket somna han i vagnen och först halv 5 fick jag honom väckt, genom att sätta tv:n på.

3 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Haha jag har slutat känna morkkis över det. Jag vet ju att de fins dagar som vi inte ser alls på tv:n och så fins det dagar då vi nästan bara ser på tv. Och ni bakade ju semlor :)

Michaela sa...

Man borde ju sluta, det finns ju värre saker, men ändå ekar det i mitt huve att max 1 timme tv per dag.

Nonnu Neuloja sa...

Låter bekant. Samma sak med ingen soker åt barn etc.