söndag, januari 8

Sander är frisk

Sander fick diarre efter spyendet och det sluta idag. Inatt sov han uruselt och tjöt ont-gråt flera gånger, och hade svårt att somna och somna om. Han har också dragit sig i örat och klappat till det. Och jag vet ju att hans tänder klämmer igenom (ännu också!) och att han annars inte varit flunssig. Men jag tänkte ändå att kanske det var nåt i örat, för han har varit så lessen. Så jag reservera tid till Mehiläinens här i Lojo.

Men såklart hade han inget i öra, aboslut inget. Och det är ju vad jag egentligen tänkte och det som jag borde hoppats på. Det är ju bra att han är frisk och inte behöver medicin. Men ändå känns det lite bortkastat att fara till läkare med ett friskt barn, dessutom när han inte haft nån flunssa. Och om han sku ha haft nåt i örona sku man kunna "bota" det med medicin. Nu är det bara att stå ut. Men som tur har vi vår svindyra försäkring med noll euros självrisk så vi kan bara gå och kolla när det känns som så. Dethär var faktiskt Sanders första gång.

Inga kommentarer: