tisdag, januari 24

Mina smarta ungar

Imorse sa Arthur "mamma gå bort, mamma gå datan" flera gånger. Snabbt märkte jag att han stod med skeden i högsta hugg och ville ha bort mig för att han sku kunna öppna mjöl/socker/gryn lådan och smälla i sig farinsocker med sked.

Sander satt igår tyst på golvet och lite senare märkte jag att han tuggat på ett grönt sittunderlag. Och det fanns en massa gnaghål i underlaget men inget på golvet. Idag har blöjan varit full med grönt sittunderlag.




Och sen ännu en otroligt lågklassig filmsnutt på den gående Sandern. Jag tänkte att han kanske glömmer det då när han börja, men nu kommer han bara oftare och oftare gående emot mig. Helt ofattbart. Och jag blir inte ens överraskad mera. Men det är nog så gullig när han kommer vankande som en anka och alltid nu och då faller på rumpa eller snubblar på nåt.

Å ännu om Sander. Han har från att ha börja stå i sängen (6 månader) tills nu (8½) nattats i famnen så att man gått en stund och sen lagt ner en sovande Sander, har tagit max 10 minuter. Men nu om man gör så så slänger han sig och sparkar och kastar sig, och jag orkar inte med sånt. Så nu måste han somna i egen sängen och det är så otroligt jobbigt och tar så otroligt länge. Idag var fjärde kvällen och 40 minuter tog det. Han halvsover hela tiden men stiger upp, sitter upp, ylar och gnylar och slänger sig hit och dit och drar i allt och sparkar och krumbuktar. Jobbigt. Men förstående, händer ju massor i utvecklingen med gåendet.

1 kommentar:

Nonnu Neuloja sa...

oj oj vad han är gullig :)