torsdag, februari 7

Lite sjuk

För nästan exakt ett år sen satt jag sist på hälsostationens "päivystys". Det gjorde jag idag igen. Då vänta jag två timmar, idag över 1½ timme. Kan inte förstå att jag suttit 11 timmar i flyg med Sander för den 1½ timmen var ju jobbig. Men sen gick ju allt snabbt när jag kom in till läkarn. Sander har balanit (fri översättning från finskan och betyder att han har nån bakterie i snoppen som gör att den är röd och uppsvälld och att den varar massor). Så det förklarar säkert Sanders konstiga beteende. Han somna under lunchen idag när han åt skorpa och igår somna han under nattsagan. Inatt vakna han nog 4 igen på morgonen men jag fick honom att sova/vila till 5 före han gav upp och ren då verka han ha ont. Nå, nu ska snoppen få dropp 3 gånger i dagen och det tycker ju Sander att är jätteroligt!

Inga kommentarer: