tisdag, februari 12

Vardagen

Jag har byggt en snögubbe. Arthur hjälpte lite till.

Nu har vi varit hemma i ren 1 vecka och nu känner jag mig inte mera utvilad och vardagen är ren tung. I början orka jag fint med barnen och var tålamodig men nu tappar jag nerverna igen nu och då. Helt som tidigare alltså. Några morgnar nu, sen söndag morgon joo, så har barnen vaknat 6-halv 7 tiden och det är helt okej. Sova går de vid 8 och det är också bra. Så 5-6 nätter tog det att få tillbaka rytmen. Men det att det känns tyngre nu är väl att jag har tent på torsdag (och jag missa ju 3 veckor undervisning så nu måste jag lära mig själv sakerna och det är ju jobbigare) och att Micke är borta 7 kvällar av 8 ända fram till nästa måndag.

På resan var jag 5 gånger på länk. Det var helt ok. Sku ha kunna vara flera men jag sku också ha kunnat bli slapp och inte göra nåt. Nu har jag varit slapp. 0 länkar sen vi kommit hem. Har inte alls lockat att jogga i snöslask och första dagen jag ens kände mig lite pigg var på söndag. Men nu känner jag mig som en boll och tung och har konstaterat att en länk är det enda som sku hjälpa. Men hann inte idag och nu är Micke ren på jobb. Och det var egentligen konstigt att jag var pigg på söndag morgon halv 7 för jag satt uppe och såg på UMK till 11. Hade hört både marry me och colliding into you på radion före och bestämt mig för att rösta på colliding into you. Marry me var så irriterande och fastna på huvudet. Men sen såg jag på UMK och konstatera genast att Krista måste gå vidare. Man fick en sån energikick av showen och eftersom jag också samtidigt titta på melodifestivalen (banan sången var helt härlig, skratta så!) konstatera jag snabbt att det nog är enda låten som sku ha passat in i den showen. Allt annat var bara så lamt. Och stackars Diandra. Så fin röst, men verka helt som om hon var så osäker på scen. Till och med jag vet (undrar hur?) att om man uppträder så ska man göra, stora rörelser så att det syns. Och där satt hon bara ut en slapp hand och den blev inte ens rak. Stackarn.

Annors är allt ganska som förr här nu igen förutom att jag eliminerat morgon tv tittandet. Det har varit så skönt med tv. Stiga upp, sätta sig i soffan, sätta på tv:n, söka tidningen och läsa den medan barnet tittar. Laga morgonmål åt barnet i fred och dricka kaffe i lugn och ro. Men sen har andra vaknat senare och också velat titta och sen har det blivit 1 timme eller 1½ på morgonen. Och sen var det ju ännu buu-klubben och alltför mycket tv. Så nu har vi gått till lekrummet på morgonen och det har funkat utmärkt. Barnet har hjälpt med gröt/kaffe och vi har läst böcker och sen lekte de jättefint tillsammans idag när jag läste tidningen (okej, de rev ut soffinnehållet men de stred inte). Så nu är morgon tv borta. Tror det är ett lugnare sätt att börja dagen för då vaknar men genast i lugn takt och blir inte degig i soffan.


Inga kommentarer: