fredag, februari 22

Rull, rull

Livet rullar bara på. Drömmer om att fara till Thailand igen nästa år men har ingen aning om hur det blir med mitt jobb och om jag har något och hur jag sku få ledigt och så. Blev plötsligt också rik, eller pengar kom det ju inte, men hade trott vi måste betala en skuldandel för lägenheten på 8000 euro nästa år, men nu visa sig det att vi inte måste utan bara kan fortsätta betala "rahoitusvastike". Så det var ju mer än positivt! Fast 8000 hade vi ju nog inte, men ett stressmoment mindre.

Sen kom jag också fram till att det nästan bara är 5 månader till augusti och då borde jag ju ha jobb och barnen ska börja dagis. Hur tidigt månne jag kan börja stressa över det? Nå, nu går det ju bra, men det är bra att jag har tid för måste nog anpassa mig till det.

Arthur har också varit sjuk i några dagar. Hård hosta, hög feber och helt slut. En natt sov han extremt dålig och klaga på öronvärk så var en sväng till Mehiläinen med honom men han hade nog inget fel nånstans. Men skönt att få det checkat och skönt att få utnyttja hans försäkring. Senast han var ordentligt sjuk (och inte bara flunssig) var för 1 år sen. Nu blir det väl bara Sanders tur och sen min och Mickes. Men nu har vi i alla fall en febertermometer. En som tar temperaturen på 1 sekund i öra och panna. Den är helt sjukt rolig, men ger varierande resultat. Men den andra vi hade sku vara 3 minuter under armen och det funka ju helt sjukt bra för våra barn som...

Inga kommentarer: