lördag, februari 16

Min tur

På torsdagen var vår 4e bröllopsdag. På torsdagen fyllde också Mickes bästa kompis 30 år. Micke hade pratat om att fara ut med honom och det var ok. Det han då glömt var att han också bett mamma komma hit och se efter barnen så att vi kunde gå ut och äta... Men det gick som tur jättebra att kombinera. Så igårkväll for jag och Micke till stan för att äta gott, dricka gott och ha det vuxen trevligt. Jag hade det supertrevligt. Supergod mat, 3 glas skumpa, 1 irish coffee och alias såg till det. Och jag vann i vår version av alias! Lite över gick nog mitt spelande =)  Och sen körde Micke hem 1-tiden och sen gick jag i sängen och sova brevid mamma och Micke gick på soffan. 6.40 när Sander vakna förde jag honom åt Micke och gick tillbaka i säng. 7 när Arthur vakna förde mamma honom åt Micke och jag fortsatte sova. Till 8.20!!! Vet inte när jag senast sku ha sovit så länge och när jag senast sku ha haft sovmorgon. Kanske på min födelsedag i september, om ens då... Sander skrek ju nog mamma helt galet när jag lämna över honom åt Micke men det lugna sig efter en stund.

Så jag fick igår äta gott, prata massor (älskar det!), dricka skumpa, behövde inte köra hem, fick sova i egen säng och fick sovmorgon. Micke stackarn kunde ta 1 öl, hamna köra mitt i natten, fick sova på soffan och fick snällt vakna 5 timmar senare. Då jobbar han dessutom idag 14-24. Men jag känner mig endå värd det!

På förmiddagen var det jomppa med barnen och eftersom jag inte orkat/hunnit laga nån lunch och alla var vrålhungriga efteråt blev det McDonalds och jag fick mig dessutom en riktig krabbisdagsmat fast jag inte hade krabbis. En big mac och chokladshake senare somna jag gott till dagssömn klockan 12 och vakna 1½ timme senare och var hur pigg som helst. Efter det har vi varit i pulkabacken och stordstädat. Har till och med dammat mattorna och bytt sängkläder och torkat damm från hyllor och fotoramar!!! Och bara varit glad och orkat fast Sander hade utbrott på utbrott före vi sku gå ut.

Inga kommentarer: