onsdag, februari 6

Tidsomställningen

Tidsomställningen. Igår klockan 18 sov båda barnen. Då hade jag med hjälp av tv:n hållit dem vakna 1½ timme. Klockan 19 gick jag och sova. Klockan 3 sa Arthur att han sovit klart men jag sa att han ska sova lite till. Jag kunde inte somna om efter det. 20 före 4 vakna Sander och sku bort från sovrummet. Vi lekte och koka gröt. 20 över 4 vakna Arthur.

Klockan 6 baka vi bröd och 7 titta vi på morgon-tv och åt semlor. 8 gick vi ut och skotta snö och åka pulka. 10 åt vi igen lunch och 11-11.30 somna båda. Hoppas idag kunna hålla dem vakna till 7 och att de sku vakna där 5-6 tiden imorgon.

Denhär vägen är det alltid mycket svårare. Därför föredrar jag semesterresor österut, fast nu Ecuador är åt andra hållet. Men man vill ändå komma snabbt in i semestertid och det gör jag inte om jag far mot det hållet.

Inga kommentarer: