tisdag, augusti 20

Dag 6

Och så hade ju barnen haft 6 dagars dagispaus.

Arthur i bilen klockan 3: "Varför var vi så kort stund där? Jag vill vara mera imorgon."

Sander prata om en ambulans han sett. Men för Sander löper det inte lika smidigt med dagis. Han har inte alls ätit på dagis nu under sina 6 dagar, lite smakat på nåt men mellanmålet idag hade han inte ens rört. När han hade vaknat/blivit väckt hade han sagt mamma och efter det hade allt varit dåligt. Och bara dåligt. Inte roligt alls. Hoppas det blir bättre.

Och jag då. Söka jobb. Maila om eventuella praktikplatser. Söka företag. Skura terass för den ska oljas och städa lite.

Och sen när jag fick hem mina gullungar så gav jag dem allt. Bibliotek, hand i hand promenad med Sander, cykeltur, sagostund med 6 böcker efter maten, jomppabana inne, mera sagor och bara en massa förståelse, lugn, lyssnande och pratande och varande tillsammans. Och inte en tår har fallit här hemma och alla har haft det så bra. Hoppas att det på nåt vis kompenserar för tråkighet på dagis.

Inga kommentarer: