fredag, augusti 16

Pellinge och Borgå och fina människor









Ibland ler livet bara.

Igår morse sku jag ha kunnat slå min man och hårt (sömn och när nån får för mycket och en annan för lite kan göra mig så galen). Eller egentligen var det ju inte morgon utan närmare lunchdags när jag blev galen för då kom jag in och den andra hade just vaknat. (Och om jag fortsätter med parenteser så hade jag de två tidigare morgnarna varit vaken sen 6 och just den dagen sen kvart före 7. Och jag har haft sådär 1 sovmorgon denhär sommaren). Okej. Sku kunna fortsätta i en evighet om detta ämne men lämnar det här.

Men sen. Vi kom till Pellinge och det var bara så mysigt att allt blev bra. Vi prata mycket, åt supergott och var bara. Vi satt uppe till 12 och spela spel medan barnen sov och imorse så fortsatte Sander sova efter 20 över 6 då han första gången vakna och jag steg först halv 8 upp med barnen. Blåbärsploppning, lyxigt morgonmål och sen mot Borgå för att hälsa på hos Hanna och Elias och Iris. 1 år sen vi sist träffades men ändå gick munnarna på oss i ett. Och de har så otroligt fint hem och Hanna har så bra smak och barnen kommer helt super överens. Men Micke sku på jobb så vi måste hemmåt och hemma så fungera damsugarn igen. Den måste bara blivit överhettad sist.  Så då är man glad. Ibland funkar saker och vi känner så otroligt fina människor och det gör mig glad. Så nu har jag sökt jobb och beställt foton till dagis och är nu på gott humör inför kvällen med barnen.

Inga kommentarer: