tisdag, augusti 13

Den positiva dagen

Att blogga och skriva av mig är så viktigt för mig då det är tyngre tider. Min blogg är min terapeut och jag är så glad att jag har den.

Barnens femte dagisdag (och första gång över vilan) hade gått helt ok. Det var skönt att söka dem efter vilan och att inte behöva stressa hem med överdrivna, trötta barn. Arthur hade ätit allt och båda hade sovit dagssömn. De hade blivit pajade till sömns och hade somnat snabbt (!!!) och utan skrik. (Igår körde runt med bil i halvtimme efter dagis för jag ville så att Arthur sku få sömn men inte, och då tog det också halv timme tills Sander somna). Men Arthur sov ännu bland dem sista och måste väckas och vägra vakna och sen hade han bara varit trött och hängig. Sander igen hade sett när Arthur släpades ut ur vilan och då blivit ledsen när han ville till Arthur. Sen brast Sander ut i gråt genast då han såg att jag kom och söka halv 3, men annars hade han varit bussig, fast ätit dåligt hade han gjort. Fast det gör han alltid på nya ställen.

Jag fick massor gjort hemma, men var nog nervös på dagen och så var jag så glad när jag sku efter dem att jag gick ut och konstatera att hemnycklarna blev inne. Jee liksom! Tur sluta Micke ren 3 och det var uppehåll och vi gick till parken.

Sen gjorde jag och Arthur nåt superrroligt tillsammans. Så länge sen jag gjort nåt med bara honom. Vi båda cykla (jag har aldrig förr cyklat själv när barnen cyklat) till Citymarket för att köpa nya gummistövlar. Vi titta på legon och han tycker bäst om lego friends kryssningsbåten. (För övrigt tycker jag att det är jätteviktigt att läsa allt, också "flicksidorna" i leksakskataloger/legokataloger för inte vet ju barn att vissa sidor är menade för flickor och andra för pojkar).

Vi åt kållåda till middag och det var så otroligt gott. Och sen ringde grannen på dörren med en helt påse äppel som de plockat på sin bakgård. En annan granne har också ringt om vår söndriga fläktmotot som surrar  på taket (som jag inte ens vetat att var söndrig) och fixat allt så att vi bara behöver ringa när vi är hemma. Vi har nog såna toppen grannar på vår gata!

Och sen sluta ännu kvällen med en Liessaari länk för mig och så fick jag läsa nattsagor för mina finaste älsklingar.

Inga kommentarer: