söndag, februari 16

5 års bröllopsdagen




Dethär är så exakt vi. Tråkiga, opolerade och bekväma. Jag gav väl Micke ett alternativ på att gå ut och äta, men egentligen var det inte ett alternativ. Vi låg i soffan och såg på serier från 6 till halv 10 (då jag nästan somna i soffan) och åt nachon, Micke drack lite Sol-öl och åt glass. Precis vad vi sku ha gjort förr i världen, då för 5 år sen när vi inte ännu hade barn. Vi titta massor serier, åt massor glass och åt alltid framför tv:n. Nu med barn har vi aldrig på tv:n för annat än barnprogram då de är vakna och eftersom jag och barnen går och sova nästan samtidgt så hinner jag och Micke aldrig se nåt tillsammans. Så dethär var bara mer än perfekt. Så perfekt det kunde bli. Bästa 5 års bröllopsdagen. Och så härlig min man är att vara med på tumis och så bra vi funkar ihop utan barn. (Och det är ju absolut inte barnens fel men när barnen är med så hinner vi inte alls prata och det blir just därför massor stön och suck och strul och det är väl bara så att vi borde bli bättre på att sätta de vuxna i första hand och inte alltid barnen).

Inga kommentarer: