torsdag, februari 6

Sista matdagboken

Dethär var sist och slutligen så otroligt tråkigt så jag slutar efter nu och gårdagen alltså.

Morgonmål 6.15: 2 Lidl pumpafrösemlor med skinka, kalkon och tomat. 1 mandarin. Massa te och vatten.

Lunch 11.00: Gårdagens nudlar och räk-grösaks grön curry. 1 grekisk yoghurt med nån färdig sås på.

Mellanmålskaffe 13.00: Kakao och 2 mandriner

I bilen påväg efter barnen före vinterjippo 15.30: En "dubbelmacka" och äppel

På vinterjippot 17.30: Barnens grillkorvsrester, kanske ½ grillkorv och deras runebergstårtsrester.

Kvällsmål hemma klockan 19: Koka risflingsgröt på mjölk åt oss alla och vi alla åt. Mandarin med.

Och så var matdagboken för nu avslutad.

Slutsats: Jag äter mer än tillräckligt men aldrig så att jag blir för mätt utan just så att jag klarar mig bra till nästa måltid. Jag äter tillräckligt varierat och tillräckligt med frukt och grönt. Alltid sku matvarorna kunna vara bättre och näringsinnehållet bättre men jag tror på att tillräckligt är bra nog och att variation är nyckelordet. Jag är en brödätare och det gör min mage mätt och utan bröd sku jag måsta äta såna sjuka mängder mat.

Inga kommentarer: