fredag, februari 28

Mae Phim dag 2 och 3






















Här går dagarna i alltför snabb takt. Jag vill inte. Thailand är bara så mitt land.

Nå. Andra dagen vakna vi utvilade. Spendera förmiddagen på Mae Phim stranden, åt lunch och eftermiddagen vid poolen. Sander och Arthur fick hamburgare till lunch och det är väl den enda matmaten Sander ätit. Han är inte så förtjust i nya smaker. Arthur gillar ris och smakar på det mesta.

Igår var vi spontana och hyrde en mopo med sidovagn. Vi fick den genast och så puttra vi iväg 30 km till BanPhe och där gick vi på Rayong Aquarium. Arthur somna på tillbakavägen och så stanna vi på Coca-Cola stranden för lite strandliv. Åt glass och simma och byggde sandkakor. Hemma vid hotelle var det poolen som gällde igen och Arthur har lärt sig simma framåt under vattnet så långt han kan på ett andetag. Det är väl början till simmande det. Roligt att se hur han utvecklas.

Jag växla också pengar i Ban Phe, på banken. Kursen där var 43,99. På flygfältet i bankok var den 41,99 (och dumt nog trodde jag att vi inte sku få växlat här så jag bad mamma växla där åt oss). I Finlands forex var den typ 41,5 och på fältet i Finland under 39. Så, slutsats: växla på bank i Thailand.

Inga kommentarer: