söndag, februari 16

Sunday



Allt fick en plats och allt blev upprätt och snyggt medan barnen var borta. Men, det vara förstås inte länge. När jag sökte bilar åt Sander så hade Arthur lyckats få till stånd detta konstvärk och sen var det dags att gå ut och så bara blev det, så allt detdär rosket ligger ännu på golvet.

Arthur börjar helt pårikigt nu bli från ett småbarn till ett stort mindre barn och det passar mig perfekt. När han hittar paff (jo, jo, det ska skrivas papp) så börjar han genast klippa och greja och idag blev det turtles ögonbindlar åt alla och bälte och lite knivar. Bäst är när han själv hittar på och gör och så kan jag hjälpa lite på sidan (att binda band).

Annars har det varit en riktigt toppen dag idag. Barnen kom hem 11 och då var allt harmonsikt och städigt och jag hade fått foton insatt på datan. Min promenadlänk uteblev men jag natta Sander i vagnen och promenera en 20 minuters runda och det är ju bättre än inget alltså. Bananplättar till mellanmål gjorde barnen glada och så var vi i 1½ timme ute i dethär (jävla skit kakka) vädret. Barnen var väl utrustade med regnkläder och de hade ingen nöd, de lekte med sandleksaker, gunga och rutcha in i vattenpölen och hoppa och satt i den. Sen åka vi ännu lite pulkabacke (eller vatten/is/lerbacke) med "glidlapp" (ge mig tack ett vettigt svenskt ord för liukuri!) och det gled som aldrig förr och det såg ut som om vi aldrig sku komma in för att få middagen i skick. Men sen for det lite för fort för Sander och han hamna på bredden och for över från rygg till mage i hård fart och drog upp massa skin över övre läppen och det gjorde ju förstås jätteont så jag fick bära hem den neddränkta katten (och så tacksam att det är en sträcka på kanske 70 meter).

Jag hann laga mat medan de såg på mumin i buu-klubben och alla åt med god aptit och sen hann vi leka och spela och det var ingen stress. Ingen panik med att alla sagor ska vara lästa 8 för att hinna i säng i tid för att man sen ska upp till dagis. Nu får man ju sova och då gör det inget fast man är i säng 20 före 9.  Och jag kan också vara vaken till 10 och det är inte hela världen. Passar mig så bra just nu.

Inga kommentarer: