söndag, februari 2

Spontana söndagstankar

Hatar att det blir en utedag på en hel vecka som består av 7 dagar. Det är inte jag. På lördag förmiddag har vi jomppa (och det är riktigt roligt) och igår hade vi gäster på eftermiddagen (vilket också var riktigt, riktigt roligt) så det enda vi var ute var före jomppan i 45 minuter när vi ploga snö och sen snabbt efter lunch när vi gick till närbutiken. Så idag har jag försökt ta igen det, bra, snöiga vinterdagar känns sällsynt. På förmiddagen börja vid med pulkabacke och efter en stund testa vi skidorna (och det gick bra så nu måste jag bara köpa stavar åt barnen) före det var dags för lunch. När Sander somnat i vagnen gick jag och Arthur och skrinna och jag var igen helt förundrad över hans stil och fart, han är på alla sätt så över min nivå. Men Sander kunde inte sova länge i vagnen (vi brukar alltid klä av honom och lyfta honom i sängen efter att han somnat i vagenn) så sen kom vi in. Sen efter mellanmålet och att jag fått ena spjälsängen såld så gick vi till isen och där rutcha de när från ett berg på en ö och där hänge vi en timme tills Micke kom efter oss och vi for till butiken. Men jag vill ha mera. Mera utedagar. Jag vill skida på isen med barnen, skrinna mera, åka mera pulka. Och jag vill göra det dagtid. Nå, två veckor kvar.

Och Sander. Min lilla hyss-Emil.

Och nu sku jag fortsätta skriva en massa, men det hände en massa och nu måste jag i säng. Titta på UMK igår till slut och det känns idag. Men Sander. Dethär veckoslutets "hyss": Komma ut från duschen med en dyblöt trasa över huvudet och gå till sovrummet. Stocka vessan med en massa wc-papper, var ett evighetsprojekt att få upp det men jag klara det! Idag i Prisma så satt han sin överraskningslegogubbe in i roskisen (som var tom och inte gick att fås upp) och sen en stund senare fick han en marinadflaska att crasha i golvet. Och dethär var då en liten del.

Nu. Godnatt

Inga kommentarer: