onsdag, februari 19

Bra, snart, slut

Vi mår helt bra och ingen är just nu sjuk. Arthur var dålig hela måndagen, klaga på magont och var hängig och slö. Han ville med till butiken men satt bara i butikskärran och när vi gick ut var han med i vagnen och satt där hela tiden. Han åt ingen middag utan hade bara ont i magen och var varm. Kvart före 7 slockna han på en sekund i vår säng och sen sov han (han somnar vanligtvis typ 9, så där är före 7 jättetidigt). Han vakna halv 8 följande morgon nästa gång och var ren mycket piggare. Hungrig och inte varm. Igår tog han ännu lugnt på förmiddagen och var med ute i vagnen men på kvällen var han helt pigg. Han hade nån sorts magsjuka för 2 år sen och då somna han också tidigt och sov hela natten och blev sen bra. Men denhär magsjukan kan bra bero på allt skit han stoppar i sig ute (snö, is, och blandingar av det) eller så var det nåt annat för magont var det ända han hade.

Och idag har ren hela onsdagen gått. Nu börjar det kännas nära på nåt sätt och som att jag inte hinner med. Imorgon har vi massa program och sen är det bara hela fredag, lördag och söndag kvar. På månadagen far vi mot fältet 3-tiden. Och Micke jobbar massor nu. Imorgon ledig och sen kväll, kväll, natt. Det är ju roligt att flyga efter att han samma dag vakat till 8, men tydligen är det nu så det måste vara....Jag måste bara vara lugn och förstående och ha vett för oss alla 4. Och tålamod. Och ännu mera lugn. Och packa kan jag inte då jag är ensam med barnen så det måste jag nog snart börja göra. Men imorgon är det dags för andra ultrat (och nej, vi ska inte veta kön) och sen till stan för att ansöka om betyg, växla lite pengar, köpa krämer, gå på naturhistoriska museet och träffa vänner.

Och nu är jag bara trött men borde ju nog göra nåt fiffigt. Som att tömma diskmaskin och fylla den igen.

Inga kommentarer: