fredag, juli 4

39+0


Arthur har fota!

Nu påbörjas hoppeligen den sista graviditetsveckan, eller iaf hoppas jag att förlossningen kommer igång under denna sista vecka. Men sen å andra sidan så mår jag ju så otroligt bra så jag har på det sättet ingen orsak att få slut på graviditeten. Jag mår bättre nu än för 1 månad sen för då var det tungt när magen var högt uppe. Jag mådde dåligt av att bygga ihop Ikea-skåp på golvet för jag fick inte luft, och jag kunde inte plocka ogräs (vilket resultera i att våra pioner på framgården blev upprivna som ogräs) och det var tungt att böja sig framåt. Men nu i några veckor har allt varit bra och lätt igen. Igår plocka jag ogräs och att böja och plocka och gå ner på huk och hugga ved och sånt är inget problem. Igår var det 4 personer som kommentera om att jag ännu cyklar när vi cykla till centrumparken med barnen men det är ju heller inget problem. Det enda irriterande jag kan komma på är att jag inte får sova på rygg och det är obekvämt att sova på sidan hela tiden (tydligen kan babyn bli utan luft om man sover på rygg).

Och lite mera spänning i när förlossningen kommer igång ger det när vi har en privat visning den 10 juli här och den beräknade dagen är den 11 juli. Men visningar går ju snabbt och förlossningar räcker länge och hoppeligen är jag ju då på sjukhuset med baby! Jag är så otålig, så otålig och sku så villa veta vem som bor i magen. Pojknamnet (från min sida då..) är helt klart också och för några dagar sen hitta jag det perfekta namnet efter att ha haft några halvbra före det.

Inga kommentarer: