onsdag, juli 2

Energi, energilös och barnen

Igår sprudla jag av energi. Idag inte alls, bara trött idag.

Jag har promenerat de senaste dagarna. På måndag kväll sådär 3½ km, på tisdag förmiddag kanske 4 km och idag promenera jag i en timme runt Liessaari. Men idag var energin så borta, det tog mest emot och fanns ingen kraft i ben eller huvud. Bara slut. Natten var också halvjobbig och jag mådde dåligt när jag sku somna och kunde inte somna och på natten var jag vaken med. Micke for på jobb halv 2 idag och efter lunchen låg jag bara i sängen och så fick han sätta på film åt barnen och så sov jag en halv timme tills de ropa att den var slut. Men ändå sku jag helst bara ha stängt ögonen när vi körde till stallet för att se på Birres hästar... Kroppen säger väl till att vila nu, inom relativt nära framtid kommer den ju att hamna utså grym påfrestning.

Och mina barn. Finaste barnen mina. Våra kvällar som 3 funkar så fint. Och så blir de där i sina sängar och somnar själv, ropar eventuellt en gång efter vatten men inget mera och båda hålls fint i sina egna sängar och somnar där. Mina kvällar har blivit så långa efter att vi slutat natta dem och nu i efterhand så kan jag ju nog konstatera att det faktiskt var på tiden och så värt det, men ändå så förstår jag bra varför vi höll på så länge, fast kanske sen inte nästa gång....

Och Sander klippte hela framgårdens gräsmatta idag helt själv med skuffbar gräsklippare. Gräsa gräs säger han och så skufffar han på. Han blir så arg om nån annan gör det. Och Arthur rev ogräs och skatea. Idag funka skatande fint. Han sparkar fart en bit själv och sen glider framåt några meter. Hans balans har förbättrats massor och han hanterar ren brädet bättre än jag (och det är i och för sig inte svårt men han är ju ändå liten och brädet är stort).

Och så gillar jag Arthurs kreativitet. Igår bad han efter ljusrött papper, gult papper och vitt papper. Och jag är så dålig på att sitta med när de pysslar eftersom jag oftast gör nåt annat. Men efter en liten stund så hade han gjort en prinsessa, helt utan nåt stöd eller ens ide av mig, jag visste ju inte ens vad han höll på med! Och jag trodde först han sku ge den åt min kusin och fatta inget men sen kom jag på att på dagiset finns det en med samma namn. Så han ville skicka prinsessan till henne så att hon sku tycka om honom, och speciellt tycka mera om honom än om en annan dagiskompis. Så idag skicka vi iväg Arthurs första kärleksbrev. <3 att="" b="" bilar="" br="" det="" f="" ga="" han="" har="" j="" likna="" n="" nu="" och="" ocks="" p="" r.="" r="" rita="" ritar="" rja="" rjar="" rst="" s="" saker="" sander="" sig="" som="" t="" teroligt="" vad="">



Arthur har definitivt inte fått sin fantasi av mig. Jag sku aldrig komma på nåt såntdär och speciellt håret tycker jag är genialiskt! Och huvudet helt rätt form och så.

Inga kommentarer: