torsdag, juli 24

Sommar, sommar

Vårt färdsystem funkar utmärkt!




Underhållning på lande

Tissenisse är frökens smeknamn. Jag är fräsheten själv, men jag tycker man får vara det när man har liten i huset.


Provar stokke newborn setet. Och det funkar ibland. En gång fick jag damsuget när hon satt där.


Hon har fått bra kläder för varmt väder





Oj vad tiden flyger iväg när det är sommar!

Förra veckoslutet var vi första gången övernatten på lande med hela vår 5 personers familj. Det var varmt. På måndag var vi till aurlahti stranden på förmiddagen, på tisdagen hade vi mycket besök och fick fina, fina kläder. Igår, på onsdag var det Liessaari strand på förmiddagen, rådgivning på dagen och sen lande och vattnet där på eftermiddagen. Babyn hade gått upp 230 gram på en vecka men hon äter ju också konstant men iaf så får hon bra med mat i sig, rådgivningstanten sa att min mjölk är grädde (nå så känns det faktiskt inte på kvällarna då hon vägrar vara nån annenstans än vid bröstet, men jag är ju van, hon är helt lika som Arthur och Sander varit som babyn, en helt normal baby alltstå)

Idag har Arthur lekdag på en kompis lande, Sander hade pappadag i Fiskars och jag och lilla E hade Ikea och Jorv dag. Och allt var bra med höften!!! Jessus jag har angstat över det. Höll på att börja storlipa när ungen före oss fick skena och var så lessen, så lessen så. Men iaf. Hon har allt bra. Och nu jag med. Ända som stör är att jag inte får simma än, tydligen är infektionsrisken så stor. Men oj vad jag sku villa simma. Får se till att vara varmt i augusti med.

Inga kommentarer: