lördag, juli 26

Babytiden




Köpte ett babygym via tori.fi, behövde egentligen bara bågen och mattan för leksaker har vi från vårt gamla (som gick snder). Det är nog ganska spännande och hon tycker så om att titta och studera.


Igår vid Voudinpuisto stranden.

Babyminer är så härliga så jag försöker nu fota henne så massor det bara går för det är riktigt just slut.

Igår kväll ville hon inte somna och somna först halv 12 efter att ha tissat på sen 8. Hon tog ett paus i sugande och studera sin mormor nångång halv 11.


Jag vill ha bröst!

Sött sovanade.

Idag har det varit hett och jag har haft supervarmt medan alla andra simmat. Har också haft en svettklimp i famnen. Just nu när jag sitter och skriver så ser jag detta framför mig. Lite skugga och lite vindpust och sovande baby.

Och i vagnen ligger en nakenfis som på inget sätt kan ha kallt för der ät bara så varmt idag.Dethär var väl då varmaste veckan på 50 år!


Gårdagen gick igen i ett huj för det hände så massa roligt! Lilla E blev 2 veckor (och om 1 vecka kan jag ren skriva ut namnet) och vi hade besök av två toppen familjer, vi hängde på stranden, vi åt pizza till lunch och kex till mellanmål och på kvällen kom vi ännu till lande där barnen bara simma. En otroligt oorganiserad, kaotisk dag, men ändå en så otroligt fin dag som får mig att le när jag tänker på den. Ibland känner jag mig lite ensam och upplever kanske att jag inte har så mycket vänner och bekanta, men nu under de senaste veckorna så har jag märkt att jag har en massa härlig människor i min närhet och det bäste är att vi hunnit träffa så många av dem. Utmärkt att få baby mitt i sommaren alltså! (Förutom idag då jag faktiskt sku vela gå och simma).

Men jag skrev en text igår, bara för att minnas lite babytiden, och den publicerar jag då nu idag, bara för att jag nu ren skrivit den. 


"Igår var ju jag och min minsting på utfärd till Esbo och jag vill nu komma ihåg hur vår första utfärd gick.

Hon hade sugit där en halv 11 tiden, somnat i famnen och så satt jag ner henne i resevagnen eftersom Micke glömt och ta in bilstolen. Skurra henne till bilen i resevagnen och lyfte in henne i bilstolen. När vi for iväg var hon orolig i bilstolen och jag truga tutt och gunga på stolen (kan själv koppla ur airbagen så hon sitter framme). När farten steg så somna hon. Lyfte ut henne på Ikea och gick genast för att äta 10 köttbullar (min hunger är så otroligt enorm!). Där vakna hon och fick ett bröst och så somna hon om i famnen medan jag titta lite på färdiga rum. Satt henne ner i bilstolen vid barnavdelningen där jag börja plocka handdukar. Hon sov där lugnt ända tills jag betalat och köpt en frozen yoghurt åt mig ( glad att Ikea börjat med det!). Gick till barnens tv hörna och amma och äta min kalla yoghurt. Då var klockan kvart före 1. Körde till Jorv med henne och hon sov fint. Gick och anmäla oss och gick till rätt ställe. 20 över 1 så amma jag igen och på undersökningen fick hon sockervatten coh var så nöjd. Amma igen efteråt och 20 över 2 starta vi hemmåt. Hemresan gick fint i bilen. Körde via Lidl och lyfte ut henne igen för att gå in. Hon sov och vid kassan fick hon tutten å fortsatte sova. Körde hem å lyfte ut henne vid bilen å rouda hem allt. Sen sov hon ända till 4 och åt sen igen massor. Hela kvällen tanka hon sen, och åt konstant i några timmar ända till 10 (med konstant menar jag också konstant!) men sen sov hon ända till 2 och sen till 5 och sen till lite före 8. Så då får man tanka och äta i princip hela dagen."

Inga kommentarer: