tisdag, juli 8

Gårdagens bilder nu då

Behöver lite sommarbilder för bloggen för att komma ihåg i december.

Picnic på stranden med kokt ägg och gurkasmörgås.

Bra strand vid "Palonniemi" i Lojo


Mina barn våga gå i vattenet, men inte simma.


Lite mera mellanmål: mandlar, riskakor och nektariner.


På stugan smällde jag i mig denna minimala glassportion. Och som jag njöt. Åt en likadan idag, men det var nog inte riktigt så stor.

Jordgubbstider!!! Jag bara älskar och kan inte sluta äta.

Arthur ritar nu indianer. Idag när jag vila så rita han mig som indian.

Igår medan jag vila rita han denhär.




Sommar, sommar, sommar. Härligt. Idag var barnen också i vattnet vid stugan ända tills Sander två gånger efter varann fallit av simringen och fallit pladask under vattnet. Allt var bra med babyn på  rådgivnignsbesöket. Lågt nere än, sf måttet hade vuxit, vikten hade gått ner 1 kg sen förra veckan, blodtrycket bra och precis allt annat också bra. Fick nästa besök till nästa vecka, 40+4, men det hoppas jag är onödigt. Fast det är ju skönt att njuta av sommaren, så kanske det är okej såhär. Kanske. Ännu i några dagar. Men på dagen är babyn så stilla och jag är hela tiden orolig att nåt händer med babyn i magen, sku villa ha ut den för att bättre kunna vakta och ta hand om den.

Jag har också börjat med ny härlig rutin. På dagen när Sander vilar (han fick återgå till det efter att jag försökte slopa dagsvilan men då har han varit alltför trött på kvällen) så vilar jag också. Stänger ögoenn i halv timme och samlar krafter. Arthur är superförstående och ritar eller läser Kalle Ankor brevid mig. Det ger mig superkrafter och jag känner mig i helt toppen skick.

Inga kommentarer: