fredag, juli 18

Mina tankar i punkter såhär 7 dar senare

  • Idag är det en vecka sen det börja hända nåt i förlossningsväg och ikväll blir lillisen ren 1 vecka.
  • Jag blir sällan överraskad, jag är alltför nyfiken för att bli det och jag har bra koll på vad som händer runt omkring. En jul i högstadiet gav mamma en Thailandsresa till julklapp och avfärd var bara några dagar senare, hon hade fixat allt med skola och sånt i smyg. Det var den största överraskningen hittills, före flickan föddes då. Men dethär med att tro sig veta kön och inte ändå veta så slår nog också den överraskningen, speciellt när det kommer helt det andra. Rekommenderar faktiskt att inte veta kön!
  • Jag gilla att var på sjukhuset men att de bara hade keiju som brödmargarin var grymt, det smakar ju så skit! Hur kan man äta nåt sånt? Jag har nu kört med Oivariini/Ingmariini grejer så länge att det går inte att äta sånt skit mera.
  • Flickan blir idag då 7 dagar och har inte ännu fått tuttflaska (vi har ännu inte heller avents sugtutt som behövs till flaskorna). Det är nytt rekord. En natt fick hon ju lite ersättning i spruta men det har inte sen behövts mera och det är jag superglad över. Hoppas vi klarar det såhär vidare så behöver jag inte gå med samma ersättningsangst som med de andra två. På onsdagen när vi hade rådgivning hade hon gått upp 85 gram sen vi lämna sjukhuset (på 3 dagar) så det var bra.
  • Tutt har hon nog fått. Rådgivningstanten var skeptisk och ifrågasatte det och det är ju i och för sig bra, själv sku jag ju också vela ha tuttlöst barn. Men, hon är en tissnisse och tycker om att bara hålla bröstet i munnen. Suger inte utan vill bara ha det. Och det är ju okej dagtid (och då får hon inte tutt), men nattid och när det ska åkas vagn eller bil så är det inte idealiskt på nåt sätt. På natten när jag ammat och hon är nöjd och har släppt bröstet så börjar hon genast smacka igen när jag lägger ner henne brevid mig (jag gillar inte att ligga och amma). Om hon inte sku få tutt sku jag få truga bröstet i munnen igen så att hon får hålla i, men med tutten fortsätter hon sova. 
  • Och bilder från igår och idag på det. Och hur glad är jag inte över en sommarbaby?!









Inga kommentarer: