tisdag, juli 15

Amning och jordgubbar

Vår första natt hemma gick så bra medan vår andra var katastrof. Fröken somna slutligen klockan 3 inatt! Och då har jag ammat sen 8-9 men det gick inte att få ner henne eller att hon sku ha varit nöjd. Vi desinfiera tuttar å prova med det 2 så beslöt jag att testa med ersättning. Nå flasktuttar hade jag ju inte ännu köpt så tuttflaska var inget alternativ så körde med medicinspruta. 30 ml smaska hon nöjt i sig och sen kunde hon skita å sen börja natten. Men hon verka ha ont i magen å eländigt därför. Det har fortsatt idag å så slog det mig. Jordgubbar! Vi köpte 10 kg igår å frös in å jag är så galen i dem så åt ju massor. Mängder. Kunde inte sluta. Men tydligen är det inte så bra när man ammar å idag har hon å varit rödfläckig i ansikte.

Eländigt! Och en tredje gång borde jag ju veta bättre...

Inga kommentarer: