fredag, november 20

8 veckor

Igår blev Arthur 8 veckor, snart är han 2 månader gammal. Fast jag ibland är sarkastisk över dålig nattsömn, amning och så vidare så har det nog skett en massa förbättringar.

På 10 minuter har han ätit klart från ena bröstet (på natten från båda på 15) och det gör inte alls ont mera (förstås känns det, men inte på samma sätt), bröstgummin är ett minne blott och längden mellan amningar har förlängts. Förr amma jag, böt blöja och amma igen. Sen lekte vi och jag amma och ungen somna. Nu ammar jag, byter blöja och sen leker, eller tittar, vi i cirka 45 minuter och sen ammar jag. Framsteg. På natten om han får båda brösten är det ännu 2,5 h mellan amningarna om han inte har luft i magen, släpper Lasse eller något annat. På kvällen dricker han cirka 50ml ersättning, vilket sparar på allas nerver.

Han sover mera och vi har lärt oss hur man får honom att sova, och bröstet behövs inte för att somna in. Cirka 10 timmar på natten och 5-6 på dagen (helst i 3 pass). Det går också att sova i egen säng och ifrån mamma.

Han trivs i sittern och sen han var 6 veckor ler han jättemassor. Sen pratar han också, "agu,aggugu". Och sen är han ju sååå härlig och god:

Mina favoritpojkar!

Inga kommentarer: