tisdag, november 10

That explains it!

Vår son väger 4850 gram och är 58 cm lång. För 6 veckor sedan vägde han 3400 gram och var 50 cm lång. På de senaste 3 veckorna har han gått upp 900 gram i vikt. Inte undra på att killen äter, han växer ju snabbare än gräs!

Kolla just att man kan vänta sig att babyn växer den första månaden 900 gram och 3,5 cm och därefter ca 20 gram per dag och 2 cm per månad. Då borde han nu vuxit till cirka 55cm, så längden har han faktiskt skjutit med. Han var annars också helt perfekt, inga problem alls. Han kisa både på rådgivningstanten (och mig) och läkaren.

Fast jag inte är så troende och inte är helt för dethär med dopet så tycker jag ändå om när man ber för Arthur. Det känns som om han får extra skydd när man ber för honom, så helt bra nog att han blir döpt. Och grejs inför dopet börjar också fixa sig, Micke är just nu och kollar på lokalen.

Inatt vakna han endast klockan 1 och 4 för att äta, och sen igen 10 före 7 (men efter det ville han inte sova, fast jag ville..). Så helt toppen natt, fast han somna först efter 10, men endå. Igår fick han inte heller någon ersättning, drack bara ca 20 ml brösmjölk från flaska som jag fått utpumpat. Så ja. Nu har jag mycket mera ork att kämpa idag.

Inga kommentarer: