lördag, november 21

Vagnpromenad i regnet

Arthur har fått nya stora pojkars tuttar, han är ingen 0-2 månaders mera...



Det finns två babysaker som jag hatar. Det ena är reinbows engångsblöjor och det andra är detta gamla regnskydd till teutonia vagnar. Det är klumpigt, prasslig, opassande och äckligt på alla sätt. Vill så ha ett nytt, men det är 40 euro. Och vi är fattiga.


Jag var väldigt lämpligt klädd för regnväder. Dessutom väldigt vackert. Förutom mina fina röda iso-syöte byxor, blåa tantskor hade jag också ett fjärildiadem. Jaa, snygg och välvårdad mamma är just vad jag är.
Och eftersom vi är fattiga så måste jag ju köpa kläder åt Arthur för 40 euro idag. Men denna halare var på 50% i Lindex och kosta då bara 12,50, och den är ju jättepraktisk, man kan ha den i bilstolen och man behöver inte placera någo fötter i den. Toppenköp med andra ord! Dessutom är det storlek 68 så den borde gå hela vintern.
Nu är det meningen att Arthur ska träna sin rygg och nacke, men det enda han gör är att äter på sin hand. Och dreglar. Och spuglar.

Inga kommentarer: