fredag, april 30

Bitar

Dagens och gårdagens största glädjoämne i "vardagen med Arthur" är att han äter bitar. Han fick igår en 8:a månaders matburk och där var nästan bara bitar. Jag mosa dem lite med gaffel för trodde att han inte sku äta det. Han åt hela burken utan att klaga något. Idag laga jag egen bit-mat och han åt. Sen drack han också mjölk från pipmugg, förr gick bara vatten. Han blir människa!

Ibland är jag orolig för att han ska vänja sig vid något och sedan bara acceptera det och inget annat. Därför försöker jag så tidigt som möjligt vänja honom vid sånt som han går med på, som just bitar och pipmugg. Försökte inatt också att han sku sova mera i egen säng så att han inte tror att bara för att han vaknar på natten får han komma till oss. Slutresultatet av det var att han vakna 00.45 och 03.15 och han fortsatte sova i egen säng efter att vi gått runt lite i huset. 04.20 vakna han igen och då var ege säng nej, vår säng nej, bära runt nej, mjölk ja och efter det funka vår säng. Så var vaken sådär 1 timme med honom mitt i natten. Härligt! Som tur fick vi sen sovmorgon till 7.15....

Glada wappen till alla!

Inga kommentarer: