lördag, april 24

Uppföljningen

Allt gick bra. Arthur hade bara fallit en gång, tagit 2 tupplurer, ätit bra med mat, druckit dåligt med mjölk och varit lite gnällig efter sista tuppluren. Allt var som vanligt med andra ord. Mamma hade också hunnit städa vårt kylskåp och diskbänk och jag fick en vänlig påminnelse om att jag måste städa bättre.

För mig och Micke gick det också bra. Första akten satt jag med hjärtat i halsgropen eftersom vi hade biljetter i rad 1 på 3 balkong, alltså högst, högst upp, och jag är rädd för höjder. Kände bara hur jag sögs nedåt och höll därför hårt i baksidan på stolen. Playme var underhållande och skådespelarna fantastiska talanger, vilka röster, vilken koreografi och vilken akrobati. Efteråt gick vi ännu till Grande Grill och jag åt en megaportion köttbullar, potatismos och bacongräddsås. Så otroligt gott men efter 1/3 portion var jag mätt. Och det var ju lite konstig mat att välja men hade sån lust med det. Efter att vi betala börja jag sakna Arthur massor. Helt megamassor. Så sen kom vi hem så snabbt det gick och den gnälliga pojken blev genast glad i min famn. Mitt lilla troll. Och jag ringde bara 1 gång för att kolla hur allt går.

Inga kommentarer: