söndag, april 18

Ingen sovnatt åt mig

Projekt låta mamma sova på natten mer än nån timme i sträck gick inte så bra. För det första vakna Micke inte en enda gång själv fast han låg på pojkens sida, jag skuffa till honom många,många gånger före han äntligen tog sig upp och då Arthur ren hunnit börja vakna. Och grejen är att man snabbt ska sätta tutten i och handen på och om inte det går genast ta upp honom före han blir mer upprörd och vaknar. Sen fatta han inte heller när han var hungrig och sen när jag sagt det så fick han det inte allt koordinerat så till slut satt jag och mata honom. Sen sprang jag också senare efter mat eftersom han inte riktigt förberett sig tillräckligt bra. Och Arthur som först somna kvart över 9 igår när vi kom hem från Jari&Dannu vakna kvart över 6. Och nu var det ju min tur att gå upp, eftersom jag haft sovnatt. Jaaa. Och efter bara 9 timmars sömn för pojken är han ett gnällmonster

Bör tränas på mycket mera, varje veckoslut. Men nu borde Micke också förstå att man kan vara trött av att bli väckt miljotals gånger varje natt.

Inga kommentarer: