fredag, april 16

Tandstatus

Eftersom jag är lite ute med tänder hade jag nog ändå lite fel när jag trodde att Arthurs hörntänder var påväg. Det var de andra från mitten. En av dem har kommit igenom lite och den andra känns helt bra i tandköttet. Men nu märkte jag också att de övre framtänderna är påväg. Det betyder att han nu håller på att få 4 tänder på engång om jag kännt saken rätt (för dit in är det omöjligt att se). Så nätterna är igen helt hemska. Inatt var det värre än hemskt. Arthur var vaken i 45 minuter från 20 över 3. Sen fick jag honom och somna och han vakna igen efter 10 minuter. Idag har jag faktiskt varit zombie, länge sen sist och en känsla jag inte saknar. På babypoesin låg jag som en baby över alla dynor och om Arthur inte sku ha varit så livsglad sku jag säkert ha somna.

Nåja. Imorgon har jag Michaela-dag. Jag ska gå på loppis. Utan Arthur. Sen förhandlar vi också om sovnatt åt mig. Sku ju vara trevligt att sova lite mera än 3-4 timmar i sträck för en gångs skull, har ju inte skett på snart 7 månader. Problemet är bara att Micke inte vaknar. Inatt klättra Arthur över hans huvud och rev i håret och Micke rörde sig inte ens.

3 kommentarer:

puva.ratata.fi sa...

om du helt enkelt lämpar ansvaret på honom så vaknar han (kanske)?! de mornar vi har kommit överens på förhand om att jag får sova längre vaknar nog parvelpappan och smyger iväg med barnet till vardagsrummet. sådana morgnar då det är min nakki att stiga upp med henne bara ligger han där och snarkar.

Michaela sa...

Kanske, men de mornar han går upp så är det nog jag som skuffar till honom och väcker honom att nu ska han stiga upp. Planen är att jag nu inatt ska få sova. Får se hur det går.

Peppe sa...

Öronproppar! Och i värsta fall (=du vaknar trots propparna) kan du ju väcka Micke själv.

Arthur är väl lika mycket hans son och i så fall i hans intresse att mata/byta blöja på natten?