torsdag, augusti 12

Framsteg och horrorstunder

Vi har sen tisdag kväll varit i stan igen. Så skönt. Här går det att skilja på ute och inne tid, här kan jag göra nåt i köket utan att hela tiden bära på en Arthur, gå på wc:n och annat kul.
Under våra dagar har det igen hänt mycket, vissa saker värre än andra.

Före vi starta hemåt från stugan var jag ensam med Arthur och han sku sova tupplur och sen sku jag äta för jag var vrålhungrig. Men han vägra somna fast jag gick och gick med vagnen. Fick ge upp och gå in och äta med Arthur. Å sen sku han förstås ha. Och jag hade ju ren ätit av det, men plocka ut från mitten åt honom så att det inte sku vara så mycket salt på. Genast när jag satt i zuchini och morotsbiten såg jag att nåt var fel. Det var brännhett. Fick snabbt ut det ur munnen, men han var så lessen, å ja kände mig så skit. Så sen stod vi båda och grät. Men snabbt gick det ju om för honom.

Igår när både jag och Micke var hemma sprang/gick Arthur med en papperslim tub i handen. Han gillar att gå med nåt i händerna. Mittiallt märkte vi att han fått upp tuben och i sig lite lim. Micke fick ringa till giftcentralen, men det var tydligen inte så farligt. Men jag såg i mitt huvud en syn på en liten pojke på ett stort sjukhus.

Inatt hände nog det värsta. I någo skede av tidig natt hade jag i sömnen igen lyft Arthur i vår säng. Halv 4 vaknar jag av att något rutchar ner på golvet, ovanför mitt huvud. Jag håller i ett ben när jag öppnar ögona och ungen har huvet ner från sängen och ligger typ på golvet. Natten före hade vi en hylla just där men vi flytta den igår så att Arthurs säng igen sku vara brevid mig så att han kanske sku sova bättre där. Han grät en stund men somna sen om. Jag kunde inte somna om. Måste hela tiden checka att han andas och bestämde att idag går vi och köpa större säng. Somna först 1 timme senare efter att han 1 gång vaknat och säkert sku ha villa ha mjölk. Gav ingen utan bar på honom i 2 minuter och så somna vi om till 8. Vi har 2 helt mjölkfria och skrikfria nätter.

Idag gjorde han ett litet framsteg. När vi åt morgonmål satt han och vinka åt sin spegelbild. Flera gånger. Första gången han vinkat.

Idag ska vi prova madrasser, sängen vet jag ren, en 180 cm brimnes från ikea, men nu ska vi bara hitta billiga madrasser.

2 kommentarer:

Eva - Kakkakaffe sa...

Men köp inte för billigt trots att kanske plånboken vill det! Vi köpte billigast möjligast när vi flyttade ihop och efter 1,5 år så var det bara skräp och ingenting kvar av madrasserna. Så då var det bara att köpa nytt igen.

Michaela sa...

Joo, det är ju alltid det. Man måste hitta nåt som funkar lite längre men inte ändå är alltför dyrt. Så jobbigt. Lika är det ju med alla barngrejs.