lördag, augusti 7

Julen 2010

Idag när vi satt ute och åt morgonmål med mamma tog vi upp diskussionen om vad vi ska göra på julafton 2010. Snabbt kom vi fram till att resa bort är ett bra alternativ. Julen är hösslig och Arthur fattar ännu inget av den.

Så under dagens lopp har jag gått igenom en mängd destinationer. Först var det skid/stadssemester till Zakopane (Polen), sen blev det New York, sen var Dubai med i bilden, en snabb Thailand dröm och sen Österrike med Salzburg och Innsbruck. Just nu verkar det som om jag, Micke, Arthur och mamma kommer att fira 4 nätter i Salzburg över julen.

Och hur kom vi på Salzburg då? Jo, i filmen Knight and day så var de där och det såg så fint ut så vi båda sa att dit vill vi fara. Å så har de julmarknad där, man kan skida i närheten så det verkar kul. Ska säkert reservera snart så att priset hålls lågt.

2 kommentarer:

Katharina sa...

Jag har förstått att Saltzburg ska vara helt himmelskt så det gör ni nog rätt i!! :)
Vi ska vara hos svärföräldrarna på jul och hemma i Finland på nyrå..och nästa år tvärtom..osv..
Någongång sen vill jag nog också börja fira hemma hos oss själva också, skapa egna traditioner och så..

Michaela sa...

Nu blir jag ännu mera excited, har inte hört så mycket om Salzburg alls.

Kanske sen när man har flera barn (?) och äldre barn så är det lättare att vara hemma för sig själv